iDnes.cz: Ve sci-fi Tron je možné vše. I elektronici Daft Punk s orchestrem

25. 11. 2010 Článek napsal: Honza Gažko

Studio Disney udělalo radost hned dvěma různým fanouškovským táborům. Vydalo totiž další upoutávku k pokračování legendární sci-fi Tron: Legacy 3D a jelikož se jedná o klip s hudbou Daft Punk, zajásají i ti, jimž tvorba proslulého elektronického dua už nějaký ten pátek chyběla.
„Hudba k Tronu pro nás byla největší výzvou, jakou jsme kdy za svou kariérou dostali,“ nechali se slyšet jeho členové Thomas Bangalter a Guy-Manuel de Homem-Christo.

Futuristický příběh ze světa počítačových her má premiéru 16. prosince a filmaři jej „prodávají“ jako hypermoderní verzi hitu z roku 1982 (Tron). Postavou, která oba díly propojuje, má být Kevin Flynn (Jeff Bridges) , chlapík, který v kyberprostoru už před třiceti lety rázně likvidoval nebezpečný počítačový program.
Druhý díl staví do obdobné situace jeho syna Sama (Garrett Hedlund), ani ten se ovšem bez pomoci otce neobejde. Jeff Bridges si proto zahraje i v novém filmu.
Daft Punk a klasika

A jak s tím vším souvisejí Daft Punk? Režisér Joseph Kosinski je jejich fanoušek a oni zase odmalička milují Tron. „Bylo nám sedm a osm, když jsme Tron viděli. Zopakovali jsme si ho jen párkrát, ale zanechal v nás takový dojem, že ho už nikdo a nic nevymaže. Dokonce ani nový díl ne,“ komentují svůj vztah k fenoménu muzikanti, kteří si při tvorbě na hudbě k filmu vyzkoušeli spolupráci s velkým orchestrem. A ta zkušenost jim prý obrátila život naruby.
„Z ložnice, kde jsme byli zvyklí míchat muziku, jsme se dostali až do sálu s devadesátičlenným orchestrem. A byla to nepopsatelná zkušenost, prostě něco úžasného,“ rozplývají se v rozhovoru pro magazín Dazed & Confused.

„Duše a emocionalita klasické hudby je tak silná, že je snadné si ji zamilovat. To jen lidé, kteří s ní nepřišli do styku, mají pocit, že aby mohli klasiku poslouchat, musí na to mít vzdělání. I já si to dlouho myslel,“ říká Guy-Manuel s tím, že jejím začleněním do soundtracku k Tronu touží k vážné hudbě přivést i lidi, kteří by ji jinak nikdy neobjevili.
„Víte, cello tady bylo před 400 lety a bude tu i za 400 let. To se o syntetizátorech říct nedá: za dvacet už po nich nejspíš neštěkne pes, je to velmi primitivní forma umělé inteligence,“ doplňuje Thomas.

Futuristickému eposu prý zkrátka víc než „elektronika“ sluší eklektika symfonické hudby. Uvidíme.

Zdroj: iDnes.cz (Tereza Spáčilová)

Kategorie: Aktuality,Média
Znaky: